JOEL AMAHORSEIJA

Film Director

Joël started out as a motion graphic designer with a razor-sharp eye for visual detail. In his role as director, this quality translates into work that is characterized by a high level of craft and style. Technically, Joël is continuously pushing boundaries and brings a real prime-mover mindset to a job. He aims always for visual perfection, resulting in films with an outspoken, artistic feel. But he never forgets to keep it functional: “I strive for cutting edge images and stunning edits, but I will always make sure they serve the story we’re telling.”

There’s a first for everything

We houden van shoots in het buitenland! Door de jaren heen hebben we meer dan 60 landen mogen bezoeken en al flink wat vlieguren gemaakt. Die ervaring kwam goed van pas tijdens deze productie voor Kras Reizen. We gingen op pad naar Valencia en Kaapstap om dat authentieke vakantiegevoel te vangen, voor deze zonnige TVC.

case: Voor het eerst
client: KRAS / Being There

VIEW CASE

What is it really about?

The reveal of the host city of the Eurovision Song Contest is the first glimpse of what people can expect from the host country. So it needs to be more than a simple reveal. The brief was to present the Netherlands to the rest of the world as a free, openminded and welcoming country. In a fresh and modern way. A video that would create a sense of pride within the Netherlands. And make everyone outside of the Netherlands more than welcome to join Eurovision 2020.

case: City Reveal
client: EBU / NPO / AVROTROS

VIEW CASE

Smart banking

Met ABN-AMRO heb je de bank altijd in je broekzak. Met de verschillende slimme apps en wearables kan je in elke situatie je bankzaken regelen. Om dat duidelijk te maken schoten we in drie dagen maar liefst negen verschillende settings. Het bullet-time effect en de overgangen maakte de shoot technisch uitdagend, maar door een goede voorbereiding en de nodige experimenten wisten we deze productie tot een succes te maken.

case: #slimbankieren
client: ABN AMRO / N=5

VIEW CASE

Studenten Bonus Battle

Social Content - Albert Heijn

ING Koningsdag Concert

SOCIAL CONTENT - ING

Kras Reizen tvc still fast forward amsterdam

Blijf ontdekken

TELEVISION COMMERCIAL - KRAS

Roel van Velzen Opposite Lover screenshot

VanVelzen – Opposite Lover

MUSIC VIDEO - VANVELZEN

ADDRESS

Danzigerbocht 39K
1013 AM Amsterdam
020-808 8 808
info@fastforward.amsterdam

EXECUTIVE PRODUCER

Hanneke van Buren
hanneke@fastforward.amsterdam

CREATIVE DIRECTOR

Thomas Melgers
thomas@fastforward.amsterdam